به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند به همراه هیأت همراه از حوزه مدیریت پسماند و نگهداشت شهری منطقه ۲۱ بازدید کرد. در ادامه این بازدید، جلسهای با حضور "محسن امیدیان" شهردار منطقه، معاونین، مدیران حوزه خدمات شهری و شهرداران نواحی منطقه برگزار شد.
امیدیان در این نشست با اشاره به اهمیت خدمات شهری و نظافت معابر گفت: رضایتمندی مردم بیش از هر چیز به کیفیت نظافت و نگهداشت محلات وابسته است. حتی اگر پروژههای بزرگ عمرانی و فرهنگی انجام شود، در صورت ضعف خدمات شهری رضایت شهروندان جلب نخواهد شد. بنابراین حوزه پسماند و نگهداشت باید در اولویت باشد.
در ادامه، "محسن قضاتلو" مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، با تأکید بر ضرورت بهبود فرآیندهای جمعآوری و تفکیک زباله اظهار داشت: باید کارگران با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی فعالیت کنند و نحوه حمل و انتقال پسماندها به گونهای باشد که آلودگی محیطی ایجاد نشود. همچنین مخازن زباله به عنوان سرمایه شهری نیازمند نگهداری و جانمایی صحیح هستند و باید با آموزش مناسب اپراتورها، هزینههای سرمایهای کاهش یابد و کیفیت خدمات افزایش پیدا کند.
وی افزود: بخش مهمی از رضایتمندی مردم از طریق توجه به موضوع پسماند محقق میشود. راهاندازی کارخانههای جدید و کاهش شیرآبهها از جمله اقداماتی است که میتواند اثرات مثبت زیستمحیطی و اجتماعی به دنبال داشته باشد. همچنین پیگیری ساماندهی زبالهگردانهای غیرمجاز و همکاری با دستگاههای انتظامی و قضایی در این زمینه، یکی از اولویتهای جدی ماست.
این بازدید و جلسه با هدف بررسی دقیقتر وضعیت مدیریت پسماند در منطقه ۲۱ و تقویت همکاریها برای ارتقای کیفیت خدمات شهری، بهبود فرآیند تفکیک و افزایش رضایتمندی شهروندان برگزار شد.
انتهای پیام/
منبع: shahr-73072