به گزارش خبرنگار شهر، مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران صبح امروز - چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲- با حضور در استودیو شهر در خصوص آخرین اقدامات و برنامه های حوزه مترو در بخش بهره برداری توضیحاتی ارائه کرد.
وی در ابتدای این گفت و گو در خصوص وضعیت ناوگان متروی تهران اظهار کرد: اولین حرکتی که در متروی تهران اتفاق افتاده به روزهای پایانی سال ۷۷ بر می گردد و ۲۴ سال است که در خدمت مردم هستیم . دز مقاطع مختلف ناوگان مترو تجهیز شده ولی امروز در عملیات به طور روزانه بین ۱۳۵ تا ۱۴۰رام قطار در حال سرویس دهی هستند.
درستی افزود: دو نسل ناوگان در مترو داریم. ناوگان قدیمی تر دی.سی و نسل دوم ای. سی هستند. ۴۲ رام قطار دی.سی داریم. امروز به لحاظ در دسترس بودن و راندمان آنها مطلوب نیست و جور اصلی جابجایی مسافر را قطارهای ای. سی می کشند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو ادامه داد: در همین ۷ خط فعلی مترو نواقصی داریم. اگر بخواهیم سرویس دهی مطلوبی ارائه کنیم معادل ناوگانی که امروز داریم باید به آن اضافه شود تا سرویس دهی مناسبی تبدیل شود.
وی اضافه کرد: خطوط مترو با شبکه بودنش معنی دارد.با تکمیل کردن خطوط جذابیت و مطلوبیت مترو بیشتر می شود. از اسفند سال گدشتهو از ابتدای سال مطلوبیت خط ۶ چندین برابر شده است. اگر خطوط ۶ و ۷ و ۴ و ۲ و ۳ را توسعه دهیم ناوگان موجود امروز ما جوابگوی سرویس دهی نخواهد بود.
درستی عنوان کرد: برای ۴ خط باقیمانده باید برنامه ریزی مضاعفی برای ناوگان اختصاصی آنها در آینده وجود داشته باشد. برای تامین کسری ، دو مسیر پیگیری می شود قرارداد ۶۳۰ واگن که توسط وزارت کشور دز ۵ سال گدشته جاری شده مسیر کندی را طی کرده بود اما از چند ماه گدشته شهردار تهران به صورت هفتگی پیگیر هستند و یک مسیر رو به رشد را طی کرده و در کمتر از ۲ ما آینده پیش پرداخت آن داده می شود.
ادامه دارد....
منبع: shahr-38930