به گزارش پایگاه خبری «تهران نیوز»، کارشناسان معتقدند دلیل قفل شدن بزرگراه تهران کرج آن است که جمعیت زیادی در شمال و جنوب این بزرگراه، راه دسترسی درستی جز این بزرگراه به مبدا یا مقصد ندارند.
متخصصان حملونقل همچنین میگویند به دلیل عدم دسترسی به مبدا یا مقصد، جمعیت زیادی مجبورند فقط از این اتوبان تردد کنند.
به گفته آگاهان، اگر بزرگراه شمالی کرج ساخته شود، با دسترسی به مبدا و مقصد؛ شهروندان عظیمیه، حسن آباد، انرژی اتمی، گوهردشت، دانشگاه و ... همه از این بزرگراه استفاده خواهند کرد.
کارشناسان همچنین معتقدند با ساخت بزرگراه شمالی ترافیک داخلی شهر کرج هم کمتر خواهد شد.
به اعتقاد آنان، همچنین میتوان ۲ لاین از بزرگراه شمالی کرج را هم به مسیر عبور BRT یا LRT اختصاص داد چرا که از قلعه حسن تا مناطقی همچون شهریار، اندیشه، فردیس، ملارد و فرودگاه پیام، جمعیتی معادل جمعیت کشور قطر زندگی میکنند که هیچ وسیله حملونقل عمومی درستی هم ندارند چون تاکسی گران است و همیشه نمیشود استفاده کرد میماند اتوبوسهای بیکیفیت که زمان حرکت و فعالیتشان هم معلوم نیست.
همچنین اگر یک خط ۵۰ کیلومتری مترو به شکل فاز به فاز احداث گردد که از جایی مثل اکباتان شروع شده و به موازات لشگری (ارائه سرویس به مردمان ساکن در شهرکها و کارگران شاغل این نواحی) پیش رفته و در فاز یک به قلعه حسن خان برسد حداقل بخشی از مشکلات شهروندان حل میشود.
اگر فاز ۲ خط مترو به شهریار و اندیشه برسد بخش دیگری قابل حل است و با اجرای فاز ۳ به فردیس، ملارد و... وضعیت حملونقل منطقه به طور کلی دگرگون میشود.
کارشناسان معتقدند تکمیل شبکه مترو درون شهری کرج هم به خصوص از ایستگاه شهید سلطانی تا طالقانی خیلی مهم است.
این کارشناسان با اشاره به کمبود بودجه برای اجرای طرحهای مذکور، تاکید کردند که اجرای چنین پروژههایی به حداقل ۲۰ همت بودجه نیاز دارد.
به گفته آنان اگر بودجه برای ساخت بزرگراه دو طبقه کرج وجود دارد بهتر است به جای ساخت بزرگراه دو طبقه کرج، صرف بزرگراه شمالی کرج، مترو داخلی شهر کرج و مترو قلعه حسن خان، اندیشه، فردیس و فرودگاه بشود.
منبع: تیننیوز
انتهای خبر/
منبع: tehrannews-758750