hamburger menu
search
پایگاه خبری رویداد تهران » شهرستان ها » ۲۲ میدان میوه و تره‌بار در تهران افتتاح شد

۲۲ میدان میوه و تره‌بار در تهران افتتاح شد

انتشار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، آئین بهره‌برداری از ۲۲ بازار میوه و تره‌بار شهرداری تهران با حضور شهردار تهران، چند تن از اعضای شورای شهر، معاونان شهرداری و شهردار منطقه ۲۰ در شهرری برگزار شد.
شهر تهران در دوره مدیریت جدید شاهد اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر است که در قالب پویش امید و افتخار اجرا و مردم بهره‌مند از پروژه‌هایی که سال‌ها بر زمین مانده بود، هستند.

شهرری نیز مانند ۲۲ منطقه تهران از این پویش جا نماند و چندین پروژه در قالب این پویش در شهرری افتتاح شد از جمله امروز نیز شاهد افتتاح دو میدان تازه تاسیس میوه و تره‌بار و گسترش دو میدان دیگر در شهرری با حضور مسئولین ارشد شهری بودیم.

شهردار تهران در آئین بهره‌برداری از ۲۲ میدان میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران با اینکه ارزش پروژه‌ها ۱۷۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های افتتاح شده در پویش امید و افتخار، گفت: اگر پروژه‌های مسکن را به این آمار اضافه کنیم، ۴۲۹ پروژه در شهر تهران در حال اجرا است که الویت این پروژه‌ها نیاز مردم بود.

علیرضا زاکانی بیان کرد: دو نگاه در تعارض با هم در ادوار گذشته در شهر حاکم بود؛ اول نگاه گران کردن تهران بود زیرا از بُعد جمعیت تهران به نقطه خاصی رسیده که حاصلش ترافیک، آلودگی هوا و بدمسکنی و بی‌مسکنی است، راه دوم اینکه تهران را ارزان کنیم تا مردم در رفاه و آسایش باشند و مشکلات را حل کنید.

وی تصریح کرد: ما قائل به ارزان‌سازی شهر تهران هستیم. گرانی‌های تهران سبب شده نه تنها مهاجرت معکوس صورت نگیرد، بلکه مردم به حاشیه‌نشینی و شهرک‌های اطراف بروند.

شهردار تهران افزود: امروز میانگین قیمت مسکن بیش از ۸۰ میلیون تومان است، با این گرانی‌سازی‌ها سایر شهرها نیز قیمت‌ها را مقایسه کردند و تمام ایران دچار گرانی شدند. در تهران ۵۱ درصد مردم اجاره‌نشین و دو سوم حقوق‌شان صرف اجاره مسکن می‌شود. راه حل، ارزانی شدن در تهران است که در تمام ایران منعکس شود.

زاکانی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد میوه تهران در میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود، افزود: دولت خدمتگزار دغدغه رفاه، آسایش و معیشت مردم را دارد، در این راستا تیمی مشخص و بنا شده به تهران خدمت ویژه‌ای داشته و دولت نیز حمایت کند.

وی بیان داشت: برای معیشت به عنوان سرفصل ارزان‌سازی در شهر تهران علاوه بر حوزه اقلام خوراکی پوشاک و لوازم منزل را نیز هدفگذاری کردیم، ابزار ما فروشگاه شهروند و میادین میوه و تره‌بار برای تولید و توزیع اقلام ارزان به مردم بود.

زاکانی اظهار داشت: ۴۲ فروشگاه شهروند تحویل گرفتیم و ۱۲ فروشگاه شهروند اضافه کردیم که از این مجموع ۲۰ شهروند خدمات غیرحضوری و تحویل اقلام درب منزل دارند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۵ میدان میوه و تره‌بار خدمات درب منزل دارند، اگر الگوی خرید مجازی در تهران رونق بگیرد دیگر نیازی به تملک زمین نیست و مردم اقلام لازم را از طریق اپلیکیشن شهرزاد سفارش داده و با قیمت میادین بدون هزینه پیک درب منزل تحویل می‌گیرند.

۸۶۱ پروژه در تهران افتتاح شد

۸۱ درصد سطح شهر تحت پوشش میادین میوه و تره‌بار است

مهدی بختیاری‌زاده سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: در این دوره مدیریت شهری ۲۹۰ میدان میوه و تره‌بار را در سطح شهر تهران داشتیم که ۶۱ درصد از محدوده تهران را پوشش می‌داد.

وی اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری قرار شد ۱۰۰ بازار تاسیس و سطح خدمات‌رسانی را گسترده کنیم.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران بیان داشت: در شهر تهران باید ۴۰ بازار در سال ۱۴۰۲ ایجاد می‌کردیم که امروز در راستای رسیدن به این هدف ۲۰ بازار از بازارهایی که تازه تاسیس شده افتتاح و دو بازار را نیز توسعه دادیم.

بختیاری‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر ۸۱ درصد از محلات تهران تحت پوشش سازمان میادین قرار گرفته و تا پایان سال این سطح خدمت‌رسانی افزوده خواهد شد.

وی عنوان داشت: با افتتاح این ۲۲ بازار ۴۶۰ هزار نفر در ۱۵ منطقه‌ای که افتتاح این میادین را داریم از این خدمات استفاده می‌کنند.

سرپرست سازمات میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تأکید کرد: سطح خدمات را با فروش مجازی بالا بردیم و در تمام سطح تهران این پهنه وسیع را تحت پوشش قرار خواهیم داد و شهروندان می‌توانند سفارشات خود را در منزل با همان قیمت میادین دریافت کنند.

بختیاری‌زاده بیان داشت: در سال پیش رو هدف را تعیین کردیم تا بتوانیم از دو منظر سازمان را جلو ببریم، اول افزایش و توسعه کمی که با افزایش تعداد میادین محقق می‌شود و دوم توسعه کیفی که از افزایش کیفیت محصولات تا برخورد کارکنان در میادین میوه و تره‌بار است.

۸۶۱ پروژه در تهران افتتاح شد

شناسایی ۱۳۵ محله نیازمند ساخت میادین میوه و تره‌بار

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: تدبیر شهرداری بر سه رویکرد کیفیت، کمیت، تنوع، قیمت مناسب و توسعه محلی بوده و تمام تلاش مدیریت شهری بر این بود که با توجه به شاخص رضایت مردم، کیفیت بازار افزایش و امیدواریم رو به رشد باشد.

وی افزود: علاوه بر کیفیت و تنوع و قیمت مناسب تکریم مشتریان نیز مدنظر قرار گرفته و در محله‌هایی که رعایت نمی‌شد بازنگری و برخورد شد، یکسان‌سازی رنگ و درج نام کارکنان بر روی لباس‌ها انجام شد تا به منظور تکریم مراجعه‌کنندگان افراد شناخته شوند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اظهار داشت: ۲۶۰ میدانی که باید ساخته می‌شد ۱۳۵ محله نیاز است که بازار اضافه شود و شهرداران مناطق زمین‌هایی را شناسایی و تملک آنها در حال انجام است.

نظری گفت: در صدمین پویش امید و افتخار صادقانه می‌گویم در تملک زمین با مشکل مواجه شدیم. امروز که چهلمین بازار را از ابتدای سال ۱۴۰۲ در حال افتتاح داریم با تملک زمین‌ها می‌توانیم ۱۳۵ محله را تحت پوشش داشته باشیم.

وی به شاخص‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار اشاره کرد و افزود: معیار قیمت‌گذاری در کالاها نیز داشتیم و الگوبرداری از سازمان میادین میوه و تره‌بار نیز از دیگر شاخص‌های این سازمان است.

۸۶۱ پروژه در تهران افتتاح شد

انتهای خبر/

منبع: tehrannews-763121

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود